Leonardo da Vinči programos partnerysčių projektas „Socialinės ekonomikos įgūdžių integravimas į profesinį mokymą“
Partnerystė, kurioje dalyvauja viešosios ir privačios švietimo ir mokymo įstaigos iš Kroatijos, Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos, kartu su verslo informacijos centru ir fondu iš Lietuvos ir Lenkijos, siekia padėti jauniems profesines ir technikos mokyklas baigusiems jaunuoliams susipažinti su socialinės ekonomikos siūlomomis galimybėmis ir studentų iš pažeidžiamų grupių integracija į ekonominį ir socialinį gyvenimą. Partnerystė stimuliuoja bendradarbiavimą tarp švietimo įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir socialinių įmonių, kas skatina ryšius tarp profesinio mokymo ir darbo rinkos.
Projekto uždaviniai
- Socialinės ekonomikos propagavimas, susipažįstant ir naudojant strategijas ir visą eilę instrumentų tam, kad integruoti socialinės ekonomikos įgūdžius į profesinį mokymą, ypač pritaikant jauniems žmonėms, priklausantiems pažeidžiamoms grupėms, kaip: studentai, kurių tėvai išvykę į užsienį, studentai su priklausomybėmis, studentai su specialiais mokymosi poreikiais, studentai romai, studentai iš kaimo vietovių, studentai neturintys tėvų, studentai iš išsiskyrusių šeimų, socialiai atskirti studentai, vėlyvos integracijos/anksti palikę mokyklą studentai.
- Profesinis ugdymas ir mokymas studentams, kuriems gresia socialinė ir profesinė atskirtis taip, kad jie galėtų geriau suprasti socialinės ekonomikos mechanizmus, vietos bendruomenės poreikius, įgytų geresnę kvalifikaciją ir pasirengtų priimti naujus darbo rinkos iššūkius.
- Mokymai mokytojams ir darbdavių atstovams taip, kad jie galėtų pritaikyti ir naudoti žinias apie socialinę ekonomiką formaliam ir neformaliam įvairių kvalifikacijų studentų ugdymui.
- Profesinio ir techninio mokymo mokytojų ir studentų socialinio verslumo žinių ir įgūdžių gerinimas.
- Studentų, mokytojų, darbdavių iš šalių su skirtingomis tradicijomis, kultūra, mentalitetu, kalba ir socialiniu-ekonominiu pagrindu asmeninių ir profesinių tikslų siekimas, pasinaudojant Europos patirtimi.
Tam, kad pasiekti šiuos uždavinius, vyks informacijos ir gerosios praktikos pasikeitimas, tuo būdu partneriai galės palyginti socialinės ekonomikos politiką, praktiką ir įstatyminę aplinką Europos Sąjungoje ir remianti tuo rengs metodikas ir įrankius, padėsiančius sukurti ryšius tarp studentų mokymo ir darbo rinkos poreikio.
Projekto partnerių susitikimai:
2012 lapkritis – Lublin. Lenkija
2013 kovas – Visaginas, Lietuva
2013 gegužė – Bartin, Turkija
2013 lapkritis - Rietavas, Lietuva
2014 kovas – Sosnowiec, Lenkija
2014 gegužė – Split, Kroatija
Projekto partneriai:
Srednja škola Dental centar Marušić, Split, Kroatija (Profesinė mokykla)
Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras, Visaginas, Lietuva
Rietavo verslo informacijos centras, Rietavas, Lietuva
Centrum Kształcenia Ustawicznego, Sosnowiec, Lenkija (Suaugusių mokymo centras)
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, Lublin, Lenkija (Liublino vystymo fondas)
Bartın Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi,Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi, Bartın, Turkey (Bartin technikos mokykla, profesinė pramonės ir jūreivystės mokykla)
Arıt Çok Programlı Lisesi, Bartın, Turkey (Arit techninė profesinė mokykla)
Projekto trukmė – 2 metai, 2012 rugpjūčio mėn. – 2014 liepos men.
Leonardo da Vinci paprogramės finansuojamas partnerysčių projektas „Socialinės ekonomikos įgūdžių integravimas į profesinį mokymą“, yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, šią programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. (http://www.smpf.lt/). Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Rietavo verslo informacijos centro biudžetas 14000 eur.
Daugiau apie projektą, projekto tinklalapyje http://www.socecvet.eu/lt/